Reflektor

Spletni medij za kulturo in politiko

BETA

Kategorije/Rubrike:

kultura, politika

Odzivi:

1x komentirano

Andrej Urbanc · Saturday, 27. September 2008 ob 17:00

Prejšnji deli:
Uvod
Ideologija
Spektakel
Spektakel 2. del
Globalizem in globalizacija

Soočenja programov političnih strank

Letošnje volitve v državni zbor tu obravnavam kot dokaj aktualen primer, kjer se je na praktični ravni videlo nekaj zanimivosti. V stanju kapitalizma kot svetovne ureditve, ki je značilen tudi za Slovenijo, se na volitvah dogaja boj strank, boj političnih moči, boj ideologij za oblast. Kdor zmaga, ima pravico državo upravljati skladno s svojim programom, ki odseva ideologijo dotične stranke.

Dramaturški lok letošnjih volitev se je z zapletom (kot delom dramatskega trikotnika) začel že med mandatom sedanje vlade, ko je imela pred dobrim letom zelo nizko podporo, opozicija pa zelo visoko. Zaplet se je nadaljeval z definicijo politične agende obravnavanih tem s strani prve stranke vlade, ko je napovedala boj proti tajkunom; z odločanjem opozicijskega prvaka o možnostih biti predsednik vlade ali države; z visoko zmago sedanjega predsednika države, ki je bila razumljena tudi kot poraz vlade, podpirajoče njegovega nasprotnika; z zavlačevanjem predstavitve opozicijskega volilnega programa; s predsedovanjem Slovenije EU, in še kaj bi se našlo. Tik pred in tudi v okviru vrha dramatskega trikotnika (volilna kampanja in volitve), se v nekaterih medijih dogajajo soočenja strank, ki naj bi volilcem pomagala pri odločitvi, jih seznanjala s ponudbo programov strank in jim omogočila neposreden vpogled v pluse in minuse ponudnikov.

Nacionalna TV in POP TV sta tako organizirali (različno tematsko obarvana) soočenja predstavnikov strank; tiskani mediji so objavljali intervjuje s (ponavadi) predsedniki strank; volilna vročica se je stopnjevala tudi na internetu (blogi, spletni mediji, komentarji, spletne strani strank, spletna socialna omrežja, …) z videi, teksti, izjavami, spoti, predstavitvami, ipd.; v mašinerijo volitev so bili seveda tudi sicer vključeni publicisti, blogerji, komentatorji, ki so se odzivali na teme dnevnega reda ter ugibali o rezultatu in prihodnosti. Tu so seveda še v volilni kampanji predimenzionirane in poudarjeno pogoste informacije s strani političnih strank (spletne strani, plakati, letaki, oglasi, »realne« predstavitve kandidatov na stojnicah, shodi, ostali dogodki).

V vso to sliko smo še najmanj vključeni državljani, ki ne moremo izbirati dnevnega reda obravnavanih tematik, govornikov o njih, nivoja njihove poglobljenosti in še česa. To naj bi za nas počeli mediji.

Beri dalje

Odzivi na ta prispevek - 1x komentirano:

  1. Hm … ja no čeprav glih ne.

Kaj pa ti misliš?

Ime (obvezno):

E-pošta (obvezno) - ne bo prikazana:

Domača stran:

Pri komentiranju lahko uporabiš naslednje XHTML oznake:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Reflektor je spletni medij vsaj za kulturo in ustvarjanje.

Reflektor smo vsaj Matic, Danaja, Andrej, Mojca, Maruša, ne nujno v takem vrstnem redu. Prijavi se

Pišemo o kulturnih produktih in o kulturi širše. Ustvarjamo tudi lastno kulturo v mnogo njenih oblikah.

Več informacij o Reflektorju je tule.

Glavni in odgovorni urednik:
Andrej Urbanc


| Reflektor in Facebook.


Vsebina te spletne strani je zaščitena z licenco
Creative Commons: Priznanje avtorstva-Nekomercialno 2.5 Slovenija.

Creative Commons License