Reflektor

Spletni medij za kulturo in politiko

BETA

Kategorije/Rubrike:

fotografija

Odzivi:

Ni komentarjev

Maruša Štibelj · Tuesday, 21. October 2008 ob 19:02

Ob poplavi »modnih« revij, ki v zadnjem času polnijo slovenske trafike, sem se odločila, da intervju namenim fashion fotografiji, ki jo kljub kvaliteti in inovativnosti velikokrat prezremo. Pogovarjala sem se s Klemnom Prepeluhom, katerega ime lahko zasledimo v marsikateri reviji.

Kako razvita je fashion fotografija pri nas?
Takole bom povedal. Glede na to, kakšna sredstva se namenjajo tovrstni fotografiji, je razvitost kar pohvale vredna. Veliko se dela po vzoru iz tujine, dela je pa premalo, da bi se razvil prav nek ‘slovenski trend’. Včasih me je motilo, da je bil pri naši modni fotografiji prevelik poudarek na scenografiji in je manjkalo vzdušje. Zadnje čase se je to popravilo, vsaj pri nekaterih avtorjih.

Gre tu bolj za boj za preživetje ali si postal take vrste fotograf striktno zaradi svojih želja?
Glede na to, kako pri nas stvari potekajo in je v bistvu skoraj bolj pomembno koga poznaš kot pa kaj delaš, pa naj si bo to komercialna ali umetniška fotografija, je res neke vrste boj za preživetje. No, mene to ne skrbi preveč, ker sem skozi vsa ta leta že kar veliko dosegel in še več ustvaril, poleg tega imam še ogromno idej in energije, kar je najbrž posledica hedonističnega pristopa do dela, haha.

Kaj naredi fotografijo dobro? Si pristaš digitalne fotografije ali vztrajaš tudi na ‘old school’ filmu?
Primerno vprašanje v tem času, ko mladi skoraj več ne poznajo filma, hkrati pa mi v fotolaboratoriju, kjer mi razvijajo filme v fotoformatu, pravijo, da je uporaba filma skoraj v porastu. Res pa je, da gre tu za profesionalne usluge.
Jaz prisegam na obe varianti, za svoje projekte pa še vedno v večji meri uporabljam film, seveda ima tudi digitalna fotografija svoje prednosti…
Kar pa se tiče postprodukcije, je seveda vse digitalno.

Verjetno tudi v sami fashion fotografiji obstajajo neke modne smernice, ki jim mora fotograf slediti, zanima me koliko recimo to vpliva na tvoj stil fotografiranja?
Seveda! Ne vem sicer, zakaj bi jim moral slediti, saj vsak išče nek svoj slog, pristop, koncept. Zase vsekakor ne bi mogel trditi, da sledim tem trendom, ne spremljam pretirano tujega tiska, verjamem pa, da vse, kar počneš v življenju, posredno vpliva na tvoje delo!

Glede na to, da Slovenija ni ravno modni center kot so to Milano, Pariz itd., koliko možnosti ima pravzaprav nek modni fotograf?
Glede na nepotizem, ki vlada v državi, glede na to, da pri nas ni navade, da bi fotograf imel managerja, je to kar na vsakem posamezniku. Zaradi majhnega medijskega dometa si pri nas primoran biti neke vrste multipraktik, saj sam skrbiš za organizacijo, izbiraš lokacijo, pišeš pogodbe, retuširaš fotografije…
Tako je ponavadi v medijih in kadar ne delaš preko agencije. Mislim pa, da bi morali čim več delati v tujini, pri nas pa že končno ustanoviti kakšen spodoben fotografski sindikat.

Koliko sebe lahko modni fotograf izlije v neko fotografijo in kako pomembna je dobra energija med fotografom in modelom?
Veliko, po mojem mnenju, pa naj bo to režirana skrbno načrtovana fotografija ali pa ko bolj improviziraš in loviš neke spontane trenutke. Pri slednjem je sploh pomembna ta energijska vez med fotografom in modelom ter splošno vzdušje, v katerem deluje ekipa: stilist, vizažist, frizer, vsi asistenti, … Šele potem lahko rečemo, da gre za pravi modni foto-session.

Kateremu slovenskemu modnemu fotografu bi podaril značko za odlično opravljeno delo?
Hja, kar nehvaležna naloga koga posebej izpostaviti! Na tem mestu bi izpostavil kar nekaj ustvarjalcev in gotovo bom tudi kakšnega pozabil omeniti, pa naj mi ne zameri… Torej: tandem Tomo Brejc in Barbara Juvan, pa Bravničar, Hes, Mimi Antolovič, Rebolj, Nejc Saje in nenazadnje Jane Štravs, ter še kdo …

Nekaj mesecev nazaj si imel nadvse zanimivo živo razstavo tvojih croos fotografij, ki pa je trajala le tisti večer, načrtuješ še kaj podobnega?
Res, fotografija je medij, ki je zašel že skoraj na vsa področja, vsaj posredno!
Naj razložim pojem ‘živa razstava’. Povabilo je padlo v okviru Tedna mladih v Kranju, na pobudo mlade nadarjene stilistke, s katero precej sodelujeva. Razstavljal sem dvajset portretov in sicer na ‘T-shirt’ majicah – tako, da je vsak portretiranec nosil svojo fotografijo na majici. Fotografije so bile tipa ‘snap-shot’ in niso bile narejene namensko za to priložnost. Tudi izbor fotografij je bil zelo skrbno izbran, na nek poseben način, saj so bili to ljudje, ki mi veliko pomenijo. Pa tudi marsikateri znani obraz je sodeloval!
Se pa strinjam, da bi bilo treba imeti še več takšnih ‘gverila’ akcij… hahaha!

Je tvoja prihodnost prepletena z modo ali so tvoji cilji drugačni?
Glede na to, da sem ravno v času tega intervjuja postal hišni fotograf ene od naših vodilnih modnih agencij, se kar precej vidim v tem.
No, pustimo se presenetiti, zaenkrat se vsekakor še vedno vidim v tem, zanima pa me tudi ogromno drugih stvari, bolj ali manj povezanih s fotografijo, mojo prvo ljubeznijo!

Kaj pa ti misliš?

Ime (obvezno):

E-pošta (obvezno) - ne bo prikazana:

Domača stran:

Pri komentiranju lahko uporabiš naslednje XHTML oznake:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Reflektor je spletni medij vsaj za kulturo in ustvarjanje.

Reflektor smo vsaj Matic, Danaja, Andrej, Mojca, Maruša, ne nujno v takem vrstnem redu. Prijavi se

Pišemo o kulturnih produktih in o kulturi širše. Ustvarjamo tudi lastno kulturo v mnogo njenih oblikah.

Več informacij o Reflektorju je tule.

Glavni in odgovorni urednik:
Andrej Urbanc


| Reflektor in Facebook.


Vsebina te spletne strani je zaščitena z licenco
Creative Commons: Priznanje avtorstva-Nekomercialno 2.5 Slovenija.

Creative Commons License