Reflektor

Spletni medij za kulturo in politiko

BETA

Kategorije/Rubrike:

kultura

Odzivi:

Ni komentarjev

Mojca Bešter · Friday, 31. October 2008 ob 23:50

V predstavi Alamut je predstavljena družba, ki je razdeljena na družbene razrede. Na vrhu hierarhične lestvice je absolutni Hasan Ibn Saba, sledijo mu vojaški učitelji fedaijev, ki spadajo med višji sloj, in podrejeni »delavski« razred z učenci oziroma fedaiji. Na račun trdega dela fedaijev in njihovega vojskovanja z ostalimi islamskimi vojskami, bo Hasan Ibn Saba postal voditelj islamskega sveta. Z urjenjem in šolanjem dosega odtujenost fedaijev, ki brezglavo sledijo izmailstvu in njegovemu voditelju. Ker je Hasan Ibn Saba lastnik in vodja Alamuta, tisti, ki ima moč in bogastvo, on določa vrednote, manipulira in nadzira način mišljenja, ki prevladuje med fedaiji, in njegove ideje so prevladujoče ideje.

Alamut


Družbena zavest na trdnjavi Alamut je izkrivljena in je lažna zavest, saj so to pogledi in interesi le Hasana in ne vseh ostalih. Hasanove vrednote, prepričanja in mišljenje so njegova ideologija, ki jo podaja kot izmailstvo, religijo, ki pripada Alahu. Hasan Ibn Saba je v očeh fedaijev predtavljen kot prerok, ki mu je Alah zaupal ključe od rajskih vrat. Hasan svojo ideologijo tako podkrepi z umetno ustvarjenim rajem in zavajanjem ter manipuliranjem svojih fedaijev. Fedaiji in njihovo delovanje so družbena baza, ki določajo družbeno nadstavbo, ki je politika, kultura in umetnost na Alamutu.

Hasan Ibn Saba s pomočjo hašiševih kroglic v fedaijih vzbudi hrepenenje po raju in večnem posmrtnem življenju z rajskimi deklicami ter jih tako prisili, da brezglavo rinejo v boje, izvajajo samomorilske napade in širijo ozemlje Alamuta. Hašiševe kroglice so dobesedno opij za ljudstvo – za fedaije, ki jim zameglijo pogled na dejansko stanje – in so tudi sredstvo, s katerim želi Hasan pospešeno doseči hegemonijo v islamskem svetu.

Junak, po marksistični analizi buržuazni heroj, je Hasan Ibn Saba, ki ponuja fedaijem vstop v raj, ponuja jim rajsko posmrtno življenje in večno junaštvo. Je tisti, ki na Alamutu vzdržuje status quo. Edini, ki spregleda to manipualcijo in zavajanje, je najboljši med fedaiji Ibn Tahir. Je edini, ki bi lahko izvedel revolucijo na Alamutu ter izkoriščevanje in nepravičnost zamenjal z boljšo (družbeno) ureditvijo. Ibn Tahir je neuspešen, saj se pred Hasanom zlomi, ta pa ga nato pošlje z Alamuta v svet in se tako znebi sovražnika.

Alamut je družbena skupnost, kjer religija resnično funkcionira kot opij za ljudstvo, kjer vlada manipulacija in izkoriševanje, kjer večina dela za manjšino.

Preberi prvi del.

Kaj pa ti misliš?

Ime (obvezno):

E-pošta (obvezno) - ne bo prikazana:

Domača stran:

Pri komentiranju lahko uporabiš naslednje XHTML oznake:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Reflektor je spletni medij vsaj za kulturo in ustvarjanje.

Reflektor smo vsaj Matic, Danaja, Andrej, Mojca, Maruša, ne nujno v takem vrstnem redu. Prijavi se

Pišemo o kulturnih produktih in o kulturi širše. Ustvarjamo tudi lastno kulturo v mnogo njenih oblikah.

Več informacij o Reflektorju je tule.

Glavni in odgovorni urednik:
Andrej Urbanc


| Reflektor in Facebook.


Vsebina te spletne strani je zaščitena z licenco
Creative Commons: Priznanje avtorstva-Nekomercialno 2.5 Slovenija.

Creative Commons License